Statut i instrukcja

Statut i instrukcja

10 grudnia 2018 roku w budynku Kurii Diecezjalnej w Tarnowie odbyło się trzecie spotkanie Komisji do spraw Administracji Kościelnej V Synodu Diecezji Tarnowskiej. Spotkanie prowadził przewodniczący Komisji ks. dr hab. Robert Kantor – Kanclerz Kurii Diecezjalnej w Tarnowie.

Spotkanie rozpoczęło się wspólną modlitwą. Następnie ks. dr Marcin Kokoszka – Ekonom Diecezji Tarnowskiej, przedstawił ostateczny projekt Statutu Domu Księży Diecezji Tarnowskiej im. św. Józefa. Następnie miała miejsce dyskusja nad projektem oraz głosowanie, w którym wszyscy obecni członkowie Komisji byli za przyjęciem Statutu Domu Księży Diecezji Tarnowskiej im. św. Józefa.

Kolejnym punktem spotkania był projekt Instrukcji dotyczącej przekazania parafii, który przedstawił  ks. dr Jerzy Jurkiewicz – przewodniczący Zespołu do spraw Dekanatów i Parafii. Projekt został poddany dyskusji, podczas której zgłoszono bardzo liczne wnioski, poprawki i sugestie. Instrukcja dotycząca przekazania parafii będzie w związku z tym nadal wnikliwie opracowywana.

Przewodniczący Komisji przypomniał zebranym terminy kolejnych spotkań Komisji do spraw Administracji Kościelnej. Spotkanie zakończono wspólną modlitwą w intencji V Synodu Diecezji Tarnowskiej.

Ks. dr Marek Podgórski – sekretarz Komisji ds. Administracji Kościelnej